Sabtu, 27 Oktober 2012

Wanita Ketagih Bertukar ‘Suami Gelap’



Wanita Ketagih Bertukar Suami Gelap
Saya tak pelik dengan tajuk berita Ketagih Bertukar ‘Suami Gelap’ dalam akhbar Harian Metro
ni sebab tajuk-tajuk macam ni sangat biasa bagi Harian Metro. Petang tadi terpaksa beli Harian Metro sebab nak tengok iklan saya yang keluar kat akhbar Metro hari ni :) Iklan apa, nanti saya bagitau eheh.
Ok, berbalik pada tajuk. Saya cubalah baca isi kandungan berita ni memandangkan saya dah lama tak baca surat khabar fizikal. Selalu baca online. Bila saya baca sampai perenggan terakhir, ayat dalam gambar kat bawah ni yang menarik perhatian saya.
Ketagih Tukar Suami
Persoalannya kenapa nak tunggu jodoh dulu baru nak tinggalkan dosa ni? Kenapa tak boleh tinggalkan maksiat ni serta-merta dari saat dia buat kenyataan ni? Ramai yang selalu cakap macam ni bila nak buat kebaikan. Nak tunggu itu ini dulu barulah nak start. Biasanya ini ayat golongan artis.
Yang bestnya kat mukasurat sebelah ada iklan Honda dengan ayat “Di Mana Ada Kemahuan, Di Situ Ada Jalan”. Walaupun ia iklan kereta, tapi ayat tu sangat sesuai untuk wanita bernama Lina, 28 tahun yang dah bergelumang dengan dosa ini sejak dia menamatkan pengajiannya di salah sebuat IPT.